viernes, 21 de enero de 2011

DOLÇ ÀNGEL DE LA MORT-Màrius Torres i Pereña




DOLÇ ÀNGEL DE LA MORT...
  
Dolç àngel de la Mort, si has de venir, més val
               que vinguis ara.
Ara no temo gens el teu bes glacial,
i hi ha una veu que em crida en la tenebra clara
               de més enllà del gual.
Dels sofriments passats tinc l’ànima madura
               per ben morir.
Tot allò que he estimat únicament perdura
en el meu cor, com una despulla de l’ahir,
               freda, de tan pura.
Del llim d’aquesta terra amarada de plors
               el meu anhel es desarrela.
Morir deu ésser bell, com lliscar sense esforç
en una nau sense timó, ni rems, ni vela,
               ni llast de records!
I tot el meu futur està sembrat de sal!
               Tinc peresa de viure demà encara...
Més que el dolor sofert, el dolor que es prepara,
               el dolor que m’espera em fa mal...
               I gairebé donaria, per morir ara
—morir per sempre—, una ànima immortal.
 
Setembre 1936

DULCE ÁNGEL DE LA MUERTE ...
   
Dulce ángel de la Muerte, si tienes que venir, más vale
               que vengas ahora.
Ahora no temo para nada tu beso glacial,
y hay una voz que me llama en la tiniebla clara
               de más allá del vado.
De los sufrimientos pasados tengo el alma madura
               para bien morir.
Todo lo que he amado únicamente perdura
en mi corazón, como un despojo del ayer,
               frío, de tan puro.
Del limo de esta tierra empapada de lágrimas
               mi anhelo se desarraiga.
Morir debe ser bello, como deslizarse sin esfuerzo
en una nave sin timón, ni remos, ni vela,
               ni lastre de recuerdos!
Y todo mi futuro está sembrado de sal!
               Tengo pereza de vivir mañana todavía ...
Más que el dolor sufrido, el dolor que se prepara,
               el dolor que me espera me duele ...
               Y casi daría, para morir ahora
-Morir para siempre-, un alma inmortal.

No hay comentarios:

Publicar un comentario